京料理ちゃんこ陣の花 / Kyou Ryouri Chanko Jin No Hana

2006年12月18日 18:09

店名/Name of restaurant京料理ちゃんこ陣の花 / Kyou Ryouri Chanko Jin No Hana
ジャンル/Category: 京料理・ちゃんこ鍋 / Japanese and chanko hot pot
場所/Location: 京都四条河原町 / Shijo Kawaramachi, Kyoto
値段/Price: $$$(5000円~)
雰囲気/Atmosphere: ★★★★☆
料理/Food: ★★★★★
サービス全般/Hospitality:★★★★☆
全体/Overall: ★★★★☆

感想

ここの数ヶ月、旦那の大学院の申し込みで忙しくて大変でした。やっと落ち着けそうになってきて、主人はお世話になった大学時代の教授を食事の招待を致しました。私も同行することに。

先生ご夫婦との食事なので、事前ちゃんと調べていいところを探しました。最終的には寒さも予想してお鍋にしました。2週間以上の予約でしたが、忘年会ラッシュもあってすでにラストスポットになっていて本当にぎりぎりセイフって感じです。

お店に着くまでずっと不安でしたが、玄関についたらほっとしました。やっぱりちゃんとしたところで歴史のある建物で上品でした。全席個室で窓から鴨川も見えます。夏になると床もあるそうです。

女将の京都弁のおもてなしがとても素敵~♪

和室ですが、ちゃんと腰掛になっていて、足元から暖房もちゃんとあって快適でした。

当日、ちょうど1つ目の合格通知が来ていて、先生に報告できてよかったです。ほっとした主人も久々のんびりできて学生時代のお話をたくさんして盛り上がりました。

お料理はもちろんおいしかったです。ポン酢がおいしくて先生が大絶賛。
量は多くとは言えませんが、全て新鮮で上品な味でした。お店の歴史の話を聞かせたりすると、よりいっそう美味しく感じました。

値段はちょっと高めでしたが、京都の雰囲気を感じることができて、接待にはとてもふさわしいところでした。(^^)



Been busy with hubby's applications to grad schools this past couple months. Glad that it's almost over and we can finally relax a bit.

In appreciation to all the help and advices from hubby's former professor, we set up a small dinner gathering in Kyoto.

Since it's a semi formal dinner plan we did some research and finally decided to have chanko nabe (sumo hot pot), thinking it would be good for a cold day in Kyoto.

Jin No Hana is almost a heritage maison. I don't remember exactly but it's more than 70 years old. The building itself is very Japanese and the severs there are not teenagers you'd see at most restaurants. I especially like the Kyoto dialact they speak there.

Just so happened hubby got his first acceptance mail in that morning he was able to share that good news with professor O. In our private room overlooking kamogawa, the four of us (with professor O's wife as well) had a good time enjoying the good food while chatting away about hubby's student life.

This restaurant is very traditional and it feels like a ryokan. The quality of the food was great though the quantity may not be very filling. However, the entire package adds up to be worth it. Rather than a party place, I think it's a good idea to bring foreign friends there to feel the culture and the services.

ブログランキングやってま~す、よろしくお願いします!
Thank you for supporting my blog!! (^-^)/


コメント

    コメントの投稿

    (コメント編集・削除に必要)
    (管理者にだけ表示を許可する)

    トラックバック

    この記事のトラックバックURL
    http://ukishima2060.blog76.fc2.com/tb.php/120-176b06fd
    この記事へのトラックバック


    最近の記事