スポンサーサイト

--年--月--日 --:--


いちごショート / Strawberry cake

2006年12月26日 20:22

ちょっと遅くなりましたが、旦那との約束通りいちごショートを作りました。チョコ味にしようかと聞いたが、なんか普通の苺ショートが好きと返事してきたので、これを作りました。

20061226Ichigo.jpg

久々のケーキ作りちょっとドキドキしてました。基本の基本ということで、今日は久しぶりにナッペと絞りをしました。やっぱりクリームをたちすぎちゃってちょっとかたすぎちゃいました・・・

もっと練習しないとね。

ピスタチオがないので、ちょっと緑のないケーキになったが、食べる前に粉砂糖をふって雪の雰囲気をつけようとするつもりです。

旦那が喜んでくれるかな~♪ 



Haven't made any cakes for a while. Finally managed to make a strawberry cake today.

Actually hubby loves strawberry cake (don't know why). I suggested chocolate strawberry cake but he wanted a plain one so here it is. (^^)

It's been a while since I last made any real cakes. And I really need to practice on handling fresh cream. Fruits cake like this is really the basic of everything so I recalled a lot of basic skills today.

But I still made the cream a bit too stiff for the decoration part. (I always do, either too soft or too stiff). It's really not easy so I think I should practice more from now on.

Since I don't have any pistachio at home it turned out to be a very plain strawberry cake. So maybe I'll just sprinkle some icing sugar on top of th strawberry before eating (cuz' it'd melt) to make it look better.

Hope hubby will like it.

ブログランキングやってま~す、よろしくお願いします!
Thank you for supporting my blog!! (^-^)/


コメント

  1. sushi | URL | -

    好靚呀!! 你先生一定好開心!! ^^ 自己做既點都比出面既更加好味. 我以前都做過幾個. 但係都做唔到好似出面既蛋糕咁軟. UKI-SAN做既軟唔軟呢?

  2. 好緊張 | URL | -

    レシピ公開してください!お願いします!
    私も主人に作ってあげたいわ(^0^)

    ご主人、シ・ア・ワ・セ☆

  3. ukishima | URL | -

    >sushiさん、
    旦那が苺ショートが大好きですごく喜んでくれましたよ。もう完食しちゃいました。(友達がいてくれてよかったよ、じゃないと一人で全部食べちゃいそうじゃないかな)

    やわらかさは普通だと思います。硬くなる原因はスポンジを作るときに泡をたっぷりたってないことだと思います。卵を泡をたつのに、持ち上げて字を書けるぐらいしっかりめまで頑張ったら空気がたくさん入ってやわらかいスポンジになると思います。

  4. ukishima | URL | -

    >好さん、

    レシピは後日アップしますね。(^^)/

コメントの投稿

(コメント編集・削除に必要)
(管理者にだけ表示を許可する)

トラックバック

この記事のトラックバックURL
http://ukishima2060.blog76.fc2.com/tb.php/126-afd8b5b2
この記事へのトラックバック


最近の記事


