
--年--月--日 --:--


三つの味の宇治茶ケーキ / Uji Tea flavored cakes

2006年12月30日 11:57

先日京都に行ったときこれを買ってきた。

139668044403_0_ALB[1].jpg

日本に住んでいたら、昔「かわいい~」と「美味しそう」なものに対してどんどん情熱が冷めてきて、お土産というものをあまり買う意欲がなくなりました。

でも、これはまた別ケース。自分でも作れるじゃないかと思えば、ちょっとサンプルとして購入しました。

737768044403_0_ALB[1].jpg

紅茶味のケーキはよく見かけます。抹茶も結構あるもんね。しかし、煎茶と焙茶のお菓子は珍しいので惹かれました。

1050円で細長いケーキを6本って決して安くはない。でも、全体的にはかわいいと思いました。

味と食感はね、ちょっとフィナンシェっぽい。材料を見れば、ほぼフィナンシェと同じですのでご想像ください。お茶の香りがあるので、結構普通にいけてます。棒状にしてまた食べやすいし、このお土産はいい発想が入っていますね。

棒状の型はないが、今度是非自分で作ってみたいと思っています。



I don't usually buy these sweets stuffs from souvenirs shops, but this box of tea flavored cakes caught my eyes.

I got them not because I needed to give them to someone, but I wanted to see how to make it. So this was really a sample.

It's not cheap, 1050yen (Cdn10.50) for 6 tiny little sticks. But now I know it's not difficult to make them. And the tea flavor goes well with it.

It's common to see cakes flavored with western tea such as earl grey, or even green tea. But it's not common to see "sencha" and hojicha". I think it's a pretty good idea.

Will try making them next time. (^^)b


ブログランキングやってま~す、よろしくお願いします!
Thank you for supporting my blog!! (^-^)/


コメント

    コメントの投稿

    (コメント編集・削除に必要)
    (管理者にだけ表示を許可する)

    トラックバック

    この記事のトラックバックURL
    http://ukishima2060.blog76.fc2.com/tb.php/128-416e1c6e
    この記事へのトラックバック


    最近の記事


