
--年--月--日 --:--


ケーキハウスショウタニ / Cake House SHOTANI

2007年02月01日 12:57

この前友人がお菓子を持ってきてくれました。

兵庫県にある和菓子の材料を入れたりする和洋Fusionお菓子を創作したりするケーキハウスショウタニ(庄谷)

食べたのはこれだ↓↓結構こってる包装でしょう~☆
773611755403_0_ALB[1].jpg

豆ひとつぶというお豆腐を使ったスイーツだ。

中身は・・・
20070128ShoutaniTofuCake.jpg

箱は横から開く。中にはざるのような容器にフィルムをひいてある。

ぱっと見たら「豆腐花」???と思ったが、それだけじゃなかった。豆腐は豆腐だけど、中にスポンジ、黒豆、生クリームも入ってます。一番上には味によってそれぞれのソースをかけられている。
20070201123327.jpg

断面で見ると分かるかなぁ?

全部で3つもあったので、マンゴ、キャラメルバナナ、そして栗味。それぞれ特徴があって美味しかったが、一番好きだったのは栗味。一番豆腐に合う味でした。

20070201123314.jpg

名前はひとつぶなんか書いてあるのに、一人じゃ一人前食べ切れません。2人に1個ぐらいならちょうどいいかも。豆腐って結構重たいからね。食後のデザートというよりも、「3点3」のおやつとして食べたほうがいいと思います。

このお店の看板商品としては、和三盆、黄な粉、黒糖、そして抹茶味のクッキー。前確かに頂いたことがあります。面白い焼き菓子でした。でも、材料が上品なので、それらのものは値段も高めだね。ホームページを見ると、生菓子は値段は普通にお手ごろです。

今年のベレンタインデーの贈り物をここの和風ダークワーズと栗ショコラにしちゃった。(^^)b
インターネットショップって罪の種だ!やっぱり家で座っていてもお金は飛んでいっちゃうもんだ~ (><)



A friend brought us some interesting desserts the other day.

It's from a cake house called SHOTANI in the Hyogo area. I remember having some cookies from this very same place months ago. Very beautiful packing and interesting ingredients. They tend to mix the Japanese sweets ingredients in western sweets. The cookies I had were all Japanese style flavored. Green tea, Kinako, black sugar, and wasanbon sugar. All represent Japanese sweets.

Back to the ones we had the other day. This time it's a tofu based "cake".

It's not tofu cheesecake.

If you look at the pictures above, it's a layer of sponge, with fresh cream and black beans, topped with real tofu. Then with flavored sauce.

We had chestnut, caramel banana, and mango flavored. I somehow think chestnut was the only one that goes well with tofu. But the rest were ok too.

The portion is a little big for 1 person. Probably good for 2 and better not have it after a meal. Since tofu is quite filling itself, I'd suggest having it in the middle of the day as an afternoon tea snack or something like that.

Browsing the internet shop of SHOTANI and actually finished my Valentine's day shopping there. Internet shop is really convenient but it also makes you spend money even sitting at home. (><)

But at least I finished this task and won't have to go look for chocolate in crowded department stores. heehee

ブログランキングやってま~す、よろしくお願いします!

banner_02[1].gifThank you for supporting my blog!! (^-^)/



コメント

  1. まえさん | URL | -

    あ・・・・近所の店です。自転車で20分近くかかりますが
    焼き菓子系は 高いんですけど ケーキ類は お手頃価格で種類も豊富なんですよん。久しく行ってなかったので この お豆腐のデザートは知りませんでした・・・覗いてみよう~ でも 夕方だと売り切れてること多いんですよねぇ・・・

  2. ukishima | URL | -

    >まえさん、
    そうなんですか、結構近いんですね。
    この「豆ひとつぶ」はね、本店にもおいてあるはずです。
    友人の話によると、伊丹にある支店はこの豆腐デザートのみを販売する専門店になってるとか・・・
    私はまだ行ったことないけど、機会があったら入ってみたいですね。

コメントの投稿

(コメント編集・削除に必要)
(管理者にだけ表示を許可する)

トラックバック

この記事のトラックバックURL
http://ukishima2060.blog76.fc2.com/tb.php/160-4265bf20
この記事へのトラックバック


最近の記事


