秋?夏?冬? / Fall? Summer? Winter?

2007年10月08日 23:44

先週は本当におかしい一週間でした。

火曜日は寒くて中綿ジャケットを着ていたのに、金曜日は急に暑くなっていて半そでと短パンでも暑いぐらいでした。しかし、暖かいな~と思ったら間違いだよ~、日曜はまた急に寒くなって12度前後になっていた。

おそらく秋になったことは間違えない。昨夜いきなり大雨降り出したし、今日も暗い状態。太陽が昇ってくるのも遅くなってきたしね。

でも、冬の到来はまだまだ後回して欲しいな~

公園の木は少しずつ色が濃くなってきたよ。ボストンの辺の紅葉は綺麗らしいけど、見に行く機会があるかしらね。日本でもあまり見に行かなかったからさ。(^^;;

雨というと寂しく感じるかもしれませんが、ここの古い建築になんかあっていて雰囲気が出るよ。



09[1].jpg

Picture taken from another source / 写真は私が撮ったものじゃない・・・

The weather has been really unpredictable this past week. It was cold on Tuesday and I actually wore my quilted jacket. Then on Friday it was so hot I almost wanted to turn on the air conditioner. But just when I was feeling good about the return of the warmth, the temperature dropped once again back to 12 degree celcius.

Well, it was just a day or 2 of sudden global warming maybe. Fall is here afterall.

It started raining last night. And it's dark out today. But I wish winter could come later this year so I can minimize my time exposed to the cold.

It may sound a bit depressing to talk about rain and fall weather. But in fact, the city of Boston looks quite nice in the rain. It's not as miserable as it may seem in most big cities. The heritage buildings here match perfectly with the rain out. Looking somewhat romantic.

Speaking of Fall, I was told it's beautiful here or somewhere up north closer to Maine. It'd be nice to explore a bit of it when we have time.

And yes, time, what hubby really needs so that we can do something together.

ブログランキングやってま~す、よろしくお願いします!

banner_02[1].gifThank you for supporting my blog!! (^-^)/


コメント

  1. mei | URL | OkomYmsg

    ほんと、変な天気ですよねー。
    今日は寒かったー。

    冬ってterribleだって知り合う人から脅されます。
    怖いーー。

  2. ukishima | URL | -

    >meiさん、
    そうですよね、今日はまた更に寒くなってきましたね~
    風邪を引かないように気をつけましょう!(特に赤ちゃん)
    私は寒がりなので、冬は寒くて家に引きこもりそう・・・(^^;;

  3. 白鳥麗子 | URL | -

    日本の天気も同じよ。
    寒くなったと思ったら、また急に暑くなって。
    昨日からまた寒くなって、風邪引きやすい季節なので、
    おたがいに気をつけようね。

  4. 好緊張 | URL | -

    最近、私の口癖:「地球が病気しています」
    あちこち変な現象が起きていますし。

    とにかく風邪引かないように気をつけてくださいね。

  5. ukishima | URL | -

    >麗子さん、好さん、
    日本でも同じですか?
    やっぱり全世界おかしくなっていますね。。。
    本当、風邪引かないように気をつけましょう~
    氷を溶けていくと、本当に高いところに引っ越していかないと・・・そのうち沈没してしまうかもね。。。

コメントの投稿

(コメント編集・削除に必要)
(管理者にだけ表示を許可する)

トラックバック

この記事のトラックバックURL
http://ukishima2060.blog76.fc2.com/tb.php/298-5577fefb
この記事へのトラックバック


最近の記事