
--年--月--日 --:--


豆腐とかき / Grilled tofu with oyster in cream cheese & miso sauce

2006年10月15日 20:43

この前テレビで見た道場六三郎の料理ですが、今日作ってみました。

その結果・・・大失敗!

20061015.jpg


写真を見たらまぁまぁいけると見えるけど、実際食べたらちょっといまいちでした。

まぁ、それは私が適当に材料を入れ替えたりした原因でしたが。。。

クリームチーズと白味噌を1対1でソースを作るべきだったのに、白味噌がなかったので普通の味噌を使った。その結果、味が濃過ぎて殺風景だった。

確かに味噌とミルクの相性がいいと前も他の料理で分かったので、ちゃんと調整したら美味しくなるはずだ!頑張るぞう!

本来のレシピは大体こんなもん↓

①水を切った豆腐に醤油を付けてコンガリになるまで焼く
②白味噌とクリームチーズを1:1、だし汁と酒で固さを調節する、胡椒少々で味付け
③なべで②を加熱し、沸いてきたら、しめじと水を切った生食用のかきを入れて加熱
④豆腐の上に盛り付ける

簡単でしょう!?でも適当に変えたりしたら失敗しちゃうんだ。。。



I learnt this dish from TV the other day and finally got to try it this evening.

But I screwed up by replacing white miso with regular miso. The flavor is too strong covering everything else.

Will definitely try again!!!

Original recipe is as followed:

1. Grill tofu with soy sauce until it's crispy outside. Set aside.
2. Make sauce with white miso and cream cheese (1:1) and ajust texture with soup stock and cooking wine. Flavor with pepper.
3. Cook sauce in pan until hot, add shimeji mushroom and oysters in sauce, cook well.
4. Serve sauce and oyster on top of tofu.


ブログランキングやってま~す、よろしくお願いします!


コメント

    コメントの投稿

    (コメント編集・削除に必要)
    (管理者にだけ表示を許可する)

    トラックバック

    この記事のトラックバックURL
    http://ukishima2060.blog76.fc2.com/tb.php/41-e141a4cd
    この記事へのトラックバック


    最近の記事


