もちもちパン /mochimochi bread

2006年11月02日 14:56

I've used this mochi mochi bread mix before.
All you do is mix milk, egg, oil together, then pour the mix in. Knead for a little while before you cut them into little portions for baking. No fermentation needed.

Simple and delicious! I like the chewy texture of this thing.

20061102MochiBread.jpg

I tried to be a little creative and dip it with sesame and some with parmensant cheese. Turned out quite good!

But I have to look for a real recipe for this thing so that I don't have to keep buying this mix. It's supposed to be some potatoe starch or something like that.

My friend from Vancouver helped making them. But I think she ate almost half of it, and is still munching on some more the moment I'm writing this.

This pregnant woman has a real good appetit!!




又作りました。
もちもちパン。カナダから来た友達と一緒に丸めて焼いたから楽しかった。

このミックスって本当便利だよね。ミルクと卵とサラダ油を入れるだけで。発酵もいらず30分で全てできるもの。

今回はちょっと黒ゴマと粉チーズを付けて焼いてみた。ゴマが香ばしいけど、チーズも美味しかった!

今度ちゃんと作り方を見つけたいね。だって、ミックスばっかり買ってもあれなんだから。

そう言えば、30何個作ったけど、今は7つも残ってない。
友人がすっかり気に入ったみたいで、今も食べてる。さすがに妊婦は食欲がいいね!!!だって、さっきまでご飯食べてたんだもの。(^^)

ブログランキングやってま~す、よろしくお願いします!


コメント

  1. 好緊張 | URL | -

    ねね、住所教えるから送ってください(笑)
    しつこいかな?^^;
    美味そう~~~~~~~~~~
    あっ!先生への手土産かな??

  2. ukishima | URL | -

    >好さん、
    美味しそうでしょう~?へっへっへ♪
    でも自慢できないよね、ミックスから作っただけなんだから。
    最初はね、先生のお土産にもなるかなと思ったけど、もうなくなっちゃったよ!
    友達が黙々食べていて、今はもうあと5個しかなくて、旦那が帰ってきたらゼロになるでしょう。
    結局明日の朝食にもならず・・・(^^;;

    家に3人もいると食べ物が本当に減っていくね!消費量が全然違う!(見てるだけで面白いぐらいだわ)

    このミックス見たことがあります?200円ぐらいかな。今度箱の写真をアップするね。

  3. みんりん | URL | -

    ミックス粉は、本当に便利ですよね☆
    モチモチパンは、小さいので、ついついいくつも食べてしまいます☆
    それが妊婦さんだったら、なお更でしょうね☆
    気持ちはよーくわかります。妊婦検診が怖いです(笑)

  4. ukishima | URL | -

    >みんりんさん、
    昨日テレビでミックス粉のCM見ましたよ!びっくりしました!
    でも、本当に便利で美味しいからちょっとしたファンです。
    妊婦って言っても、その友達が本当に元気ですよ。
    妊娠中一人で海外旅行なんて私はしないと思うな。。。(^^;;

  5. Thea | URL | -

    OohaiyoO!

    I came across your beautiful food blog in my search for a recipe for black seseme mochi-pan balls. Did you figure out how to make the mochi bread mix by yourself? I would love the ingredients list if you did!

    thank you*
    ~Thea (a fan of your website*)

  6. ukishima | URL | -

    Hi Thea,

    Thanks for visiting my blog. I found a few recipes but still haven't tried them out.

    But out of the few recipes, the following looks quite authentic.

    http://www.ntv.co.jp/3min/0403/0313.html

    It's in Japanese but in brief, the ingredients are as followed:

    milk 100ml
    water 120ml
    oil 40ml
    salt 1pinch
    tapioca starch 200g
    egg 1
    parmesan cheese 100g

    try and see if it works. (^^)b

  7. ukishima | URL | -

    >Hi Thea,
    Funny it's actually tapioca starch. Or sometimes they use potato starch or just freshly mashed potato. Hope to hear from you soon. (^^)/

コメントの投稿

(コメント編集・削除に必要)
(管理者にだけ表示を許可する)

トラックバック

この記事のトラックバックURL
http://ukishima2060.blog76.fc2.com/tb.php/63-ce2e7db4
この記事へのトラックバック


最近の記事