スポンサーサイト

--年--月--日 --:--


抹茶小豆ブレッド(失敗談) / Green Tea Red Bean Bread

2006年11月12日 20:41

みんりんさんのレシピとアイデアを参考して家にある材料で抹茶小豆ブレッドを作ってみました~☆

20061112GreenTeaRedBean.jpg

ちょっと失敗したので、写真を小さめにした。

今日はご飯と同時進行しちゃったので、ちょっと慌てて作ってしまい、切るときにちょっと薄すぎました。12等分するよりも8等分のほうがよかったな。

抹茶シートがないため、前チョコレートブレッドで使ったシートの基本で抹茶粉を入れ替えて作りました。それはまぁまぁ順調。

小豆納豆は。。。普通に茹で小豆にした。茹でたときにちょっと砂糖を加えて甘みを与えたが、薄味でした。

一番失敗したのは、折込かな。また発酵し過ぎて、なかなか伸ばしにくくて大変でした。でもなんとかなったかな。

味は美味しかったので、旦那も大親友も大喜び。でも見た目がだめだったので、私は必ず納得するまで再挑戦するぞ~!!!


I tried to make Minrin's green tea red bean bread this morning. Since I didn't have green tea sheet at home I made it from the chocolate bread recipe and substituded the chocolate powder with green tea powder. It turned out pretty okay actually, but I guess I need to leave it in the fridge longer to make it firmer before rolling it out.

And the red bean I only boiled it with sweetened water.

This time I was sorta in a hurry (cooking lunch at the same time) so they turned out a bit ugly. When I was folding the dough, I didn't let it rest enough so it got too tough I couldn't roll it out into a longer stick before I cut it into 12 small pieces. And I was too greedy. Should have made it 8 instead of 12 so that each could be a bit thicker...

But all in all, the taste is pretty ok. Both hubby and my friend liked it a lot.

Will make it again until they turn out like ones sold at bakeries out there!!!!

ブログランキングやってま~す、よろしくお願いします!
Thank you for supporting my blog!! (^-^)/


コメント

  1. みんりん | URL | xsUmrm7U

    抹茶パン、とってもおいしそうですよ☆
    失敗には見えないよ。大きな映像で見たかったな♪
    小豆は乾燥小豆からつくられたのですか?
    すごい!!

  2. ukishima | URL | -

    >みんりんさん、
    励ましてくれてありがとう~♪
    でも、ちょっと薄っぺらになっちゃった。(T-T;;
    家に甘納豆がなかったので、小豆を茹でてみました。きっと甘納豆のほうが甘みがあると思うけどね。
    またチャレンジします!(^^)b

コメントの投稿

(コメント編集・削除に必要)
(管理者にだけ表示を許可する)

トラックバック

この記事のトラックバックURL
http://ukishima2060.blog76.fc2.com/tb.php/75-0ea17a9e
この記事へのトラックバック


最近の記事


