
--年--月--日 --:--


Tuna Tartar

2006年11月27日 21:02

Went to the super market and saw tuna sashimi on sale. Got a block of it for 250yen and thought maybe I could try something new.

So here it is, my very first tuna tartar!

20061127TunaTartar01.jpg

I didn't follow this recipe completely. Rather, I just chopped it and mixed it with onion (would have been better with shallot but didn't have any), wasabi, soy sauce, salt and pepper. Lime juice to be used right before eating.

I think this whole tartar thing should be eaten with crackers rather than just like that. Well, maybe at least with salad.

20061127TunaTartar02.jpg

It went well with Ritz.



なんかさ、この前カナダで美味しいツナターターを食べて印象的でした。

今日スーパーに行ったとき安いマグロの刺身を見つけたので、作ってみようと思いました。

そんなに材料がないので、インターネットで見つけたレシピを参考しながら自分で改良してみました。ていうか、完全に和風になってしまっただけです。

今日は一応マグロを切って、たまねぎとオリーブオイルと良く混ぜた。
胡椒、塩で味付けてからわさび、醤油を更に入れて、食べるまで冷蔵庫に入れる。
セルクールに入れ、綺麗な形にして盛り付ける。
食べるときに酢橘のジュースをかけて食べたが、酸味がとてもさわやかでバランスをよくしてくれました。

そんなに上級な作り方じゃないので、味も少々淡白だったかもしれません。
でも、そのまま食べるよりもクラッカーと一緒に食べるほうが美味しいと思いますが。

リッツとはとても相性が良かったよ~♪

ブログランキングやってま~す、よろしくお願いします!
Thank you for supporting my blog!! (^-^)/


コメント

    コメントの投稿

    (コメント編集・削除に必要)
    (管理者にだけ表示を許可する)

    トラックバック

    この記事のトラックバックURL
    http://ukishima2060.blog76.fc2.com/tb.php/93-e6aa2199
    この記事へのトラックバック


    最近の記事


